Důvodů, proč si pořídit ojetý automobil, je hned několik. V prvé řadě jde o nižší pořizovací cenu, ale také o fakt, že leckterá auta jsou ve velmi dobré technické kondici a nezadají si se zbrusu novými vozy. Otázkou je, zda lze prodejce přesvědčit, aby z ceny ještě o něco slevil. Možná vám pomůžou následující tipy.
Kdo je připraven…
Autobazar byste měli navštívit až poté, co se důkladně připravíte. Rozmyslete si, jaké auto chcete koupit a proveďte analýzu trhu. Zajímejte se o průměrné ceny, čerpejte informace z recenzí a zaměřte se na slabá místa i nejčastější reklamace daného modelu. Až budete v autobazaru, přijdou vám tyto poznatky k užitku.
Aura sebejistoty
Pokud do autobazaru vkročíte jistým krokem a vzbudíte dojem, že automobilům (a zejména tomu, který si chcete odvézt) rozumíte, výrazně tím snížíte pravděpodobnost, že se vás bude snažit prodejce ošálit. Vzezření odborníka získáte tak, že zaperlíte informací, kterou by laik neměl znát.
Cena jen na oko
Cenovky na automobilech nejsou pevné. Pamatujte si to! Každý bazar automobilů počítá s tím, že zájemci případně o něco zlevní. Vtip je v tom, že byste prodejci neměli říct skutečnou částku, kterou hodláte za vůz utratit. Raději ho upozorněte, že máte o něco méně – nakonec se sice suma přehoupne přes váš „pseudolimit“, ale nebude tak vysoká jako původní cena.
Jste na odchodu
Autobazarů je mnoho, a vy to moc dobře víte. Tak to dejte prodejci najevo, a když vám nebude chtít slevit, zahrajte, že jste na odchodu. Je dost dobře možné, že se vás pokusí zastavit a slevit. Anebo taky ne, ale je škoda to nezkusit.
Suma sumárum, jde o psychologický boj mezi zákazníkem a prodejcem. Vyhraje ho ten, kdo se lépe připraví. A jen tak mimochodem – do bazaru si s sebou vezměte zkušeného mechanika. Ten auto prohlédne, odhalí případné nedostatky, a navíc prodejce pořádně znervózní.