Euro 6

Automobilky stále chtějí přicházet s něčím novým a vytvářejí novější a nejneuvěřitelnější technologie. Nyní se zaměřily na motory do aut. Takovou novinko je tzv. Euro 6. Normy tohoto systému výrazně tlačí hladinu oxidu dusíku a množství pevných částic obsažených ve výfuku proti současným normám dolů. Jde o řadovou změnu a tím pádem tvorba všech škodlivin na sobě neúměrně závisí. Ve srovnání s normou Euro 5 vyžaduje ta nová, aby se obsah emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech snížil o víc než tři čtvrtiny. Také výrazně klesá obsah emisí pevných částic, a to více než o polovinu. Tato nová technologie motoru Euro 6 musí tyto limity spln’ovat celých dlouhých sedm let.

V budoucnosti se budou dělat kontroly, při kterých se kontroloři přesvědčí, jestli tyto automobily s těmito motory plní tyto požadavky. V Itálii se taktéž staví tyto typy technologií. Tento koncern se při stavbě těchto motorů řídil svým vlastním způsobem. Inženýři z koncernu Fiat, vyvinuly vysoce účinný systém čištění výfukových plynů za výfukovým svodem vznětového motoru. Dnes tvrdí, že co se týká účinností, mají 95 procent. Tato technologie se využívá nebo začala se používat i v nákladních automobilech. Na špičce s motory Euro 6 je značka Mercedes – Benz. Tato automobilka jako jediná má k dispozici kompletní řadu nových vznětových motorů Euro 6.

Tuto technologii používají i ve Spojených státech Amerických, konkrétně koncern Paccar. Euro 6 je i pod kapotou silničních tahačů. Konstruktéři si podle vlastních slov dali velmi záležet. Pro změnu ve Švédsku automobilka Volvo zatím nemá příliš velký odbyt motorů tohoto typu. V Bavorsku zase jdou tou cestou jako u nás.