Josef Božek, byl, dá se říct konstruktér, který dal v podstatě základy dnešnímu automobilu. První parní automobil projel po celé Praze 17.9.1815 a stalo se tomu ve Stromovce, kde bylo přítomno mnoho novinářů, učenců, důstojníků, úředníků, ale také i šlechta. Josef Božek pocházel z rodu mlynářů a narodil se roku 1782 v Bírově, což bylo ve Slezsku. Vystudoval gymnázium v Těšíně a už tam se zajímal o matematiku a mechaniku, protože začal mimo jiné už sestrojovat různé modely a na kontě jich měl čtyři desítky. Ve studiu pokračoval v Brně a posléze se přesunul do Prahy. Pozoruhodné na tom je to, že do Prahy šel roku 1804, a to pěšky.
Jinak to tehdy nešlo, jezdili sice kon’ské dostavníky, ale byly na tehdejší dobu drahé. Původně chtěl být profesorem, ale jakožto pocházel z chudé rodiny, tak to nebylo nic jednoduchého. Nejprve spravoval hodiny a drobné strojky, potom pracoval jako vychovatel v rodině hraběte Clam Martinice. Ovšem jeho modely vzbudily pozornost Františka Gerstnera, který byl na tehdejší dobu eso v oborech hvězdářství, matematiky, fyziky a inženýrství. Také to byl zakladatel a první ředitel pražské polytechniky. Josefa Božka jmenoval ústavním mechanikem na nové polytechnice. Josef Božek ale vyráběl například i protézy pro invalidy nebo pro důstojníky, ba i pro samotné generály.
Josef Božek byl následně pověřen úkolem vytvořit Wattův parní stroj. Postavil skutečný automobil, který dokonce jel. Tím to neskončilo, následoval parní člun a kolesová parolod‘. Jenže všechno mu nešlo tak, jak by chtěl. První plavba sice dopadla dobře, ale potom se strhla bouře a byla ukradena pokladna s penězi. V důsledku toho rozbil Josef Božek svoje dílo kladivem.